Vad var viktigast?

Trots en något invecklad enkät har vi ett ganska tydligt utfall:

Även om detta baserar sig på 14 personers röster är det en relativt tydlig fingervisning. Det verkar vara klart att alternativen prioriteras i ordningen berättarfrämjande, nätverkande och medlemsstöd. Men det kan vara värt att notera att ett par personer satt alternativen medlemsstöd och nätverkande först. Det är detta procentsiffrorna syftar på. Tårtbitarnas storlek motsvarar en något godtycklig summering där jag gett alternativen vikten 3, 2 och 1 beroende på i vilken ordning de kommer i svaren. Man kan ju också gå in och titta på resultatet och dra sina egna slutsatser.

Tanken med detta var inte att försöka fastslå någon slags evig sanning. Jag hoppades framför allt att det skulle kunna provocera, inspirera och fördjupa frågorna om vad man egentligen har för glädje av en nationell berättarförening. På måndag kväll kommer Berättarnätet Sverige att ha ett Skype-möte om bland annat vår verksamhetsplan. Det ska bli intressant att se om några fler av mina styrelsekamrater lärt sig något av detta.

Sedan är jag personligen nyfiken på om någon kommer att skicka mig poesi den här gången också. Det brukar jag nämligen få när jag diskuterar statistik med berättare. Jag tror siffrorna fungerar som ett slags sandkorn för musslor. Ett litet julklappsrim till din favoritförening kanske? Eller har du andra slags kommentarer?

One response to “Vad var viktigast?

  1. Ett annat viktigt resultat var att vi fick pröva själva tekniken med omröstningar. Och nästa gång skall frågorna bli enklare! Är det något särskilt du skulle vilja ha svar på, som besökarna på cafet skulle kunna ge besked om?

Legg igjen en kommentar

