Medias StorySlam


I Dagens Nyheter 7:e mars har Paul Frigyes en intressant krönika om vilka berättelser som vinner i mediekonkurrensen:

» … med internet är det lättare än någonsin att ta reda på vilka texter som verkligen får publiken att tända till. Pennsylvaniauniversitetet i USA ägnade ett halvår åt att studera vilka historier från New York Times webb folk länkade vidare till bekanta. De fann att de populäraste artiklarna faktiskt inte är de som handlade om sex, våld och kändisar, utan de som framkallar förundran och häpnad.»

Och kvällstidningen Expressen verkar vara inne på ett liknande tema med sin nya slogan. Läs hela krönikan!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s